O nás

Riešiteľský kolektív je, vzhľadom k šírke problematiky, zostavený tak, aby v ňom boli vyvážene zastúpení riešitelia z dvoch kľúčových oblastí – pedagogiky a psychológie. Riešenie uvedenej problematiky predpokladá zastúpenie odborníkov z viacerých špecializácii oblasti pedagogiky a vybraných oblastí psychológie. Od začiatku participujú na riešení projektu:

  • pedagogická komunikácia, sociálno-pedagogický výcvik, dlhoročný lektor vzdelávania dospelých (certifikovaný lektor vzdelávania dospelých) – PaedDr. Slávka Hlásna - Krásna, PhD.;

  • celoživotné vzdelávanie, ďalšie vzdelávanie učiteľov, celoživotné vzdelávanie učiteľov, pedagogická komunikácia - doc. PhDr. Viola Tamášová, CSc.;

  • sociálna pedagogika, výchova hrou – doc. PhDr. Jana Svetlíková, CSc.;

  • tvorivá dramatika (absolventka rozširujúceho štúdia v tomto odbore), sociálno-pedagogický výcvik, pedagogická komunikácia - PaedDr. Zuzana Geršicová, PhD.;

  • sociálna psychológia, poradenská psychológia, školská psychológia, psychológia osobnosti – PhDr. Slávka Čepelová, PhD.


PhDr. Mária Korintušová bola zaradená do riešiteľského kolektívu na základe toho, že pracuje v Dubnickom technologickom inštitúte ako vysokoškolská učiteľka a zároveň v SZŠ v Považskej Bystrici ako učiteľka. Ako stredoškolská učiteľka s dlhoročnou praxou a skúsenosťami z priamej edukačnej práce so žiakmi SOŠ a súčasne ako dlhoročný člen učiteľských kolektívov a priamy účastník ďalšieho vzdelávania pôsobila v kolektíve riešiteľov ako konzultant a odborník z praxe. Týmto krokom sme zabezpečili previazanosť plánovaných teoretických konceptov s priamou edukačnou praxou, s prácou stredoškolských učiteľov, ich ďalšieho a celoživotného vzdelávania v konkrétnych podmienkach SOŠ v jednom z cieľových samosprávnych krajov SR.


Prof. PhDr. Miron Zelina, DrSc. sa podieľa na riešení projektu až od 1.1. 2014, lebo v Dubnickom technologickom inštitúte v Dubnici nad Váhom začal pôsobiť na plný úväzok až v roku 2013, po podaní žiadosti k projektu. Aktívne pracuje ako člen riešiteľského kolektívu v pozícii supervízora programu a realizácie sociálno-pedagogického výcviku a publikovaných výstupov z projektu. Do riešiteľského tímu bol zaradený na základe svojej bohatej publikačnej, vedeckej i osvetovej činnosti v oblasti celoživotného vzdelávania učiteľov rôznych typov a stupňov škôl, publikuje a prednáša aj v oblasti inovatívnych prístupov v didaktike i edukácii vo formálnom i neformálnom prostredí. Na základe pracovných skúsenosti prof. Zelinu v oblasti psychológie i pedagogiky v procese riešenia projektu svojou činnosťou prispel k vyššej kvalite realizovaných sociálno-pedagogických výcvikov, v procese realizácie interných oponentských procesov publikačných výstupov i aplikačných aktivít v rámci projektu v širšom edukačnom rámci. Plánovaným prínosom prof. Zelinu pre riešiteľský kolektív boli aj ďalšie, tzv. nehmotné pozitíva, a to najmä jeho účasť na odborných diskusiách s profesijne mladšími kolegami ako súčasť jednej z možností ich ďalšej edukácie v profesijných kompetenciách vysokoškolských učiteľov v prirodzenom procese odovzdávania bohatých skúseností prof. Zelinu z rôznych projektov kolegom - spoluriešiteľom.


Riešitelia sú z jednej vysokej školy (Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom), nakoľko je potrebná vzájomná úzka spolupráca a kooperácia zapojiť do pripravovaného projektu odborníkov, ktorí sa venujú predmetným oblastiam a majú praktické skúsenosti s lektorským pôsobením v danej oblasti.

História projektu

Časový harmonogram na celé obdobie riešenia projektu


Plánované

/mesiac, rok/

Hlavný/

čiastkový cieľ

Opis realizácie cieľa

Realizované/splnené

/mesiac, rok/

1 - 2. 2013

Teoretické východiská riešenej problematiky

Teoretické východiská riešenej problematiky z hľadiska pedagogických vied a vybranej časti psychológie štúdiom dostupnej literatúry a zverejnených podkladov k existujúcim programom

1 - 2. 2013

3 – 4. 2013

Zhromažďovanie a analýza dostupných programov

Analýza dostupných programov sociálno-pedagogických výcvikov a sociálno-psychologických výcvikov

3 – 4. 2013

5. 2013

Príprava podkladov k pracovnému stretnutiu

Príprava a organizácia pracovného stretnutia spojeného s tvorbou koncepcie sociálno-pedagogického výcviku,

5. 2013

6. 2013

Realizácia pracovného stretnutia

Realizácia pracovného stretnutia spojeného s tvorbou koncepcie sociálno-pedagogického výcviku,

6. 2013

7. 2013

Tvorba programu sociálno-pedagogického výcviku a jeho konkretizácia

Vytvorenie konkrétneho programu pre cieľovú skupinu s rozdelením zamerania jednotlivých blokov;

7. 2013

8. 2013

Pilotný Sociálno-pedagogický výcvik pre učiteľov stredných odborných škôl

Realizácia a overenie programu pre danú cieľovú skupinu ;

7. 2013

9. 2013

Korekcie programu sociálno-pedagogického výcviku

Po ukončení pilotného výcviku so skupinou na základe spätnej väzby vykonaná korekcia v obsahu alebo zameraní blokov

8 – 9. 2013

10.  2013

Workshop pre riaditeľov a zástupcov stredných odborných škôl vybraných regiónov

Workshop pre riaditeľov a zástupcov stredných škôl, ktorých učitelia sú potenciálnymi účastníkmi ako spôsob prezentácie sociálno-pedagogického výcviku;

 

11. – 12. 2013

Zisťovanie predbežného záujmu učiteľov stredných odborných škôl o absolvovanie výcviku

Zisťovanie predbežného záujmu učiteľov stredných odborných škôl o absolvovanie výcviku s vyhovujúcimi termínmi;

11. 2013 –

3. 2014

  1. 2014

Organizačné zabezpečenie sociálno-pedagogického výcviku

Organizačné zabezpečenie sociálno-pedagogického výcviku - materiálne zabezpečenie, lektorské zabezpečenie, priestorové zabezpečenie, tvorba harmonogramu

1.2014

2 – 3. 2014

Realizácia sociálno-pedagogického výcviku

Realizácia sociálno-pedagogického výcviku podľa harmonogramu, – vytvorenie videoprojekcie a fotodokumentácie z aktivít v jednotlivých skupinách s cieľovými skupinami;

2.2014;

3. 2014

6. 2014

8. 2014

4. 2014

Záverečné zhrnutie a vyhodnotenie realizovaného sociálno-pedagogického výcviku

Stretnutie tímu, vyhodnotenie aktivity, písomné spracovanie celkových zhrnutí a reflexií lektorov a účastníkov a ich následné publikovanie v odborných časopisoch, odborných publikáciách, školských časopisoch, regionálnych novinách a pod. nielen lektormi kurzu, ale i jej účastníkmi;

4.-9.  2014

5. – 6. -7. 2014

Prezentácia programu realizovaného sociálno-pedagogického výcviku

Prezentácia programu na konferenciách a publikovanie, vytvorenie web stránky

5.-12. 2014

8.-9.-10. 2014  

Príprava monografie „Sociálno-pedagogický výcvik v celoživotnom vzdelávaní učiteľov stredných škôl“.

Príprava súhrnnej monografie kolektívu autorov, zameranej na sociálno-pedagogický výcvik v celoživotnom vzdelávaní učiteľov stredných škôl

8. –10. 2014  

11. 2014

Vydanie a prezentácia súhrnnej monografie kolektívu autorov

"Sociálno-pedagogický výcvik v celoživotnom vzdelávaní učiteľov stredných škôl"

vydanie a prezentácia súhrnnej monografie kolektívu autorov "Sociálno-pedagogický výcvik v

celoživotnom vzdelávaní učiteľov

stredných škôl" v dostupných médiách

a na dostupných odborných fórach, napr. v Slovenskej pedagogickej

knižnici v Bratislave, v Univerzitnej

knižnici v Bratislave, krst monografie

v Dubnickom technologickom inštitúte

v Dubnici nad Váhom a pod

11.– 12. 2014

12. 2014

Vytvorenie a vydanie publikácie zloženej z reflexií účastníkov a

fotodokumentácie ako súborného diela

účastníkov výcviku.

Vytvorenie a vydanie publikácie zloženej z reflexií účastníkov a vyhotovenej fotodokumentácie z jednotlivých skupín ako súborného diela účastníkov výcviku.

4. – 11. 2014

 

Naši užívatelia

Tu je vhodné popísať, kto sú Vaši cieľoví užívatelia a prečo je práve tento projekt pre nich dôležitý. Dôležité je Vašich návštevníkov taktiež motivovať, aby sa na tieto stránky pravidelne vracali.