O nás
Riešiteľský kolektív je, vzhľadom k šírke problematiky, zostavený tak, aby v ňom boli vyvážene zastúpení riešitelia z dvoch kľúčových oblastí – pedagogiky a psychológie. Riešenie uvedenej problematiky predpokladá zastúpenie odborníkov z viacerých špecializácii oblasti pedagogiky a vybraných oblastí psychológie. Od začiatku participujú na riešení projektu:
-
pedagogická komunikácia, sociálno-pedagogický výcvik, dlhoročný lektor vzdelávania dospelých (certifikovaný lektor vzdelávania dospelých) – PaedDr. Slávka Hlásna - Krásna, PhD.;
-
celoživotné vzdelávanie, ďalšie vzdelávanie učiteľov, celoživotné vzdelávanie učiteľov, pedagogická komunikácia - doc. PhDr. Viola Tamášová, CSc.;
-
sociálna pedagogika, výchova hrou – doc. PhDr. Jana Svetlíková, CSc.;
-
tvorivá dramatika (absolventka rozširujúceho štúdia v tomto odbore), sociálno-pedagogický výcvik, pedagogická komunikácia - PaedDr. Zuzana Geršicová, PhD.;
-
sociálna psychológia, poradenská psychológia, školská psychológia, psychológia osobnosti – PhDr. Slávka Čepelová, PhD.
PhDr. Mária Korintušová bola zaradená do riešiteľského kolektívu na základe toho, že pracuje v Dubnickom technologickom inštitúte ako vysokoškolská učiteľka a zároveň v SZŠ v Považskej Bystrici ako učiteľka. Ako stredoškolská učiteľka s dlhoročnou praxou a skúsenosťami z priamej edukačnej práce so žiakmi SOŠ a súčasne ako dlhoročný člen učiteľských kolektívov a priamy účastník ďalšieho vzdelávania pôsobila v kolektíve riešiteľov ako konzultant a odborník z praxe. Týmto krokom sme zabezpečili previazanosť plánovaných teoretických konceptov s priamou edukačnou praxou, s prácou stredoškolských učiteľov, ich ďalšieho a celoživotného vzdelávania v konkrétnych podmienkach SOŠ v jednom z cieľových samosprávnych krajov SR.
Prof. PhDr. Miron Zelina, DrSc. sa podieľa na riešení projektu až od 1.1. 2014, lebo v Dubnickom technologickom inštitúte v Dubnici nad Váhom začal pôsobiť na plný úväzok až v roku 2013, po podaní žiadosti k projektu. Aktívne pracuje ako člen riešiteľského kolektívu v pozícii supervízora programu a realizácie sociálno-pedagogického výcviku a publikovaných výstupov z projektu. Do riešiteľského tímu bol zaradený na základe svojej bohatej publikačnej, vedeckej i osvetovej činnosti v oblasti celoživotného vzdelávania učiteľov rôznych typov a stupňov škôl, publikuje a prednáša aj v oblasti inovatívnych prístupov v didaktike i edukácii vo formálnom i neformálnom prostredí. Na základe pracovných skúsenosti prof. Zelinu v oblasti psychológie i pedagogiky v procese riešenia projektu svojou činnosťou prispel k vyššej kvalite realizovaných sociálno-pedagogických výcvikov, v procese realizácie interných oponentských procesov publikačných výstupov i aplikačných aktivít v rámci projektu v širšom edukačnom rámci. Plánovaným prínosom prof. Zelinu pre riešiteľský kolektív boli aj ďalšie, tzv. nehmotné pozitíva, a to najmä jeho účasť na odborných diskusiách s profesijne mladšími kolegami ako súčasť jednej z možností ich ďalšej edukácie v profesijných kompetenciách vysokoškolských učiteľov v prirodzenom procese odovzdávania bohatých skúseností prof. Zelinu z rôznych projektov kolegom - spoluriešiteľom.
Riešitelia sú z jednej vysokej školy (Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom), nakoľko je potrebná vzájomná úzka spolupráca a kooperácia zapojiť do pripravovaného projektu odborníkov, ktorí sa venujú predmetným oblastiam a majú praktické skúsenosti s lektorským pôsobením v danej oblasti.
História projektu
Časový harmonogram na celé obdobie riešenia projektu
Plánované /mesiac, rok/ |
Hlavný/ čiastkový cieľ |
Opis realizácie cieľa |
Realizované/splnené /mesiac, rok/ |
1 - 2. 2013 |
Teoretické východiská riešenej problematiky |
Teoretické východiská riešenej problematiky z hľadiska pedagogických vied a vybranej časti psychológie štúdiom dostupnej literatúry a zverejnených podkladov k existujúcim programom |
1 - 2. 2013 |
3 – 4. 2013 |
Zhromažďovanie a analýza dostupných programov |
Analýza dostupných programov sociálno-pedagogických výcvikov a sociálno-psychologických výcvikov |
3 – 4. 2013 |
5. 2013 |
Príprava podkladov k pracovnému stretnutiu |
Príprava a organizácia pracovného stretnutia spojeného s tvorbou koncepcie sociálno-pedagogického výcviku, |
5. 2013 |
6. 2013 |
Realizácia pracovného stretnutia |
Realizácia pracovného stretnutia spojeného s tvorbou koncepcie sociálno-pedagogického výcviku, |
6. 2013 |
7. 2013 |
Tvorba programu sociálno-pedagogického výcviku a jeho konkretizácia |
Vytvorenie konkrétneho programu pre cieľovú skupinu s rozdelením zamerania jednotlivých blokov; |
7. 2013 |
8. 2013 |
Pilotný Sociálno-pedagogický výcvik pre učiteľov stredných odborných škôl |
Realizácia a overenie programu pre danú cieľovú skupinu ; |
7. 2013 |
9. 2013 |
Korekcie programu sociálno-pedagogického výcviku |
Po ukončení pilotného výcviku so skupinou na základe spätnej väzby vykonaná korekcia v obsahu alebo zameraní blokov |
8 – 9. 2013 |
10. 2013 |
Workshop pre riaditeľov a zástupcov stredných odborných škôl vybraných regiónov |
Workshop pre riaditeľov a zástupcov stredných škôl, ktorých učitelia sú potenciálnymi účastníkmi ako spôsob prezentácie sociálno-pedagogického výcviku; |
|
11. – 12. 2013 |
Zisťovanie predbežného záujmu učiteľov stredných odborných škôl o absolvovanie výcviku |
Zisťovanie predbežného záujmu učiteľov stredných odborných škôl o absolvovanie výcviku s vyhovujúcimi termínmi; |
11. 2013 – 3. 2014 |
|
Organizačné zabezpečenie sociálno-pedagogického výcviku |
Organizačné zabezpečenie sociálno-pedagogického výcviku - materiálne zabezpečenie, lektorské zabezpečenie, priestorové zabezpečenie, tvorba harmonogramu |
1.2014 |
2 – 3. 2014 |
Realizácia sociálno-pedagogického výcviku |
Realizácia sociálno-pedagogického výcviku podľa harmonogramu, – vytvorenie videoprojekcie a fotodokumentácie z aktivít v jednotlivých skupinách s cieľovými skupinami; |
2.2014; 3. 2014 6. 2014 8. 2014 |
4. 2014 |
Záverečné zhrnutie a vyhodnotenie realizovaného sociálno-pedagogického výcviku |
Stretnutie tímu, vyhodnotenie aktivity, písomné spracovanie celkových zhrnutí a reflexií lektorov a účastníkov a ich následné publikovanie v odborných časopisoch, odborných publikáciách, školských časopisoch, regionálnych novinách a pod. nielen lektormi kurzu, ale i jej účastníkmi; |
4.-9. 2014 |
5. – 6. -7. 2014 |
Prezentácia programu realizovaného sociálno-pedagogického výcviku |
Prezentácia programu na konferenciách a publikovanie, vytvorenie web stránky |
5.-12. 2014 |
8.-9.-10. 2014 |
Príprava monografie „Sociálno-pedagogický výcvik v celoživotnom vzdelávaní učiteľov stredných škôl“. |
Príprava súhrnnej monografie kolektívu autorov, zameranej na sociálno-pedagogický výcvik v celoživotnom vzdelávaní učiteľov stredných škôl |
8. –10. 2014 |
11. 2014 |
Vydanie a prezentácia súhrnnej monografie kolektívu autorov "Sociálno-pedagogický výcvik v celoživotnom vzdelávaní učiteľov stredných škôl" |
vydanie a prezentácia súhrnnej monografie kolektívu autorov "Sociálno-pedagogický výcvik v celoživotnom vzdelávaní učiteľov stredných škôl" v dostupných médiách a na dostupných odborných fórach, napr. v Slovenskej pedagogickej knižnici v Bratislave, v Univerzitnej knižnici v Bratislave, krst monografie v Dubnickom technologickom inštitúte v Dubnici nad Váhom a pod |
11.– 12. 2014 |
12. 2014 |
Vytvorenie a vydanie publikácie zloženej z reflexií účastníkov a fotodokumentácie ako súborného diela účastníkov výcviku. |
Vytvorenie a vydanie publikácie zloženej z reflexií účastníkov a vyhotovenej fotodokumentácie z jednotlivých skupín ako súborného diela účastníkov výcviku. |
4. – 11. 2014 |
Naši užívatelia
Tu je vhodné popísať, kto sú Vaši cieľoví užívatelia a prečo je práve tento projekt pre nich dôležitý. Dôležité je Vašich návštevníkov taktiež motivovať, aby sa na tieto stránky pravidelne vracali.